Skip to content

Kutgitaar #2.1: Geert Simonis

april 8, 2014

een pleidooi voor het milde leven

ze nam vier maal deel
aan de olympische spelen
ze verloor haar lief in de diaspora

de grootste flessen herbergen
het goedkoopste vocht
maar als ze er niet voor betaalt
kost het haar ook niets

vandaag heeft ze
een zakmes meegebracht
en een hart te ziek
om de sprekende klok te verbeteren

ze hakt knopen door
over de elfstentocht
en schoolt daarna
een hele kudde schapen om
tot een veel te gele sjaal

maar als je er niet voor betaalt
kost het je ook niets

maaltijdseks

ik stuur haar een ansichtkaart
van mijn voetbal en mijn voetbaltenue
ik vertrouw haar elke dag een beetje minder

ze smeert haar voegen toe met botox
en kalkt pijlen op het gewelf
enkel zo geraak je hier weg

ze heeft zin in het nagerecht van de duivel
warme appeltaart met tabasco
in plaats van kaneel
het staat niet op de kaart

ik bak haar dan maar eieren met champagne
het galgenmaal van de ongeduldige

No comments yet

Geef een reactie

