Skip to content

Kutgitaar #5: Maartje Wortel (1)

november 4, 2013

WE KIJKEN HET AAN
Als ik zenuwachtig ben dan kan ik het beste bij de dokter gaan zitten; daar word ik rustig van. Alsof het benoemen van de ziekte, de ziekte wegneemt.

Ik zat in de wachtkamer en had een boek meegenomen om daar te lezen. Natuurlijk lees ik op zo’n moment niet echt, maar ik heb geen zin om te praten. Ik luister gesprekken af.

Het boek was een in leer gebonden editie van de verzamelde werken van Biesheuvel. Deel 1/

Een vrouw die tegenover me zat keek naar het boek, de blauwe leren kaft, het dunne papier dat ik (om het geloofwaardig te houden) af en toe omsloeg en van het boek keek de vrouw naar mij.

Ze glimlachte een beetje ongemakkelijk naar me.

‘Het is geen bijbel, hoor,’ zei ik.

‘Ik dacht al,’ zei de vrouw.

Ik durfde niet te vragen wat ze dacht. maar wachtte tot de dokter haar riep.

No comments yet

Geef een reactie

