Skip to content

Kutgitaar #3: Dennis Gaens (2)

mei 17, 2012

Er zit nog een beetje in

Thierry en Martha zitten in de trein, tegenover elkaar. Naast hun grote tassen en jassen. Thierry drinkt een halve liter Heineken.

Martha: Ik ben op.
Thierry: Er zit nog een beetje in.
Martha: Ik ben op, zei ik.
Thierry: O.
(…)
Martha: Is dit nummer drie al?
Thierry: Wat?
Martha: Of dit nummer drie is.
Thierry: Ja, drie.
(…)
Thierry: Er zit nog een beetje in.
Martha: Heb je die gepakt toen ik naar de wc was?
(…)
Martha: Thier.
(…)
Martha: Thierry.
Thierry: Ik zit na te denken wanneer ik die gepakt heb. Ja, volgens mij toen jij naar de plee was.
(…)
Thierry: Dit waren vroeger allemaal weilanden.
(…)
Martha: Heb je nog geld voor de bus?
Thierry: Niks, nada, noppes.
Martha: Misschien heb ik dat nog wel.

Martha pakt haar portemonnee.

Martha: Hier precies vier euro.
Thierry: En jij dan?
Martha: Ik kan met dat abonnement. Dan check ik halverwege wel uit.
Thierry: Doe maar twee, dan probeer ik het met een dagk–
Martha: Thierry, ik heb geen zin in gezeik vandaag we doen het gewoon normaal.
Thierry: Vorige keer ging dat met die dagkaart.
Martha: Ik wil geen gezeik. Hier, vier euro. Jij koopt gewoon een kaartje en ik kan dan met dat abonnement. Dan check ik halverwege wel uit.
Thierry: Hoe laat gaat die bus eigenlijk?
Martha: Om 38. We moeten dus op tijd al naar voren lopen.
Thierry: 38? Dat halen we niet.
Martha: Jawel. We moeten gewoon als we bij Bunde zijn alvast naar voren lopen. Dat we bij de deur staan. Dat halen we precies.
Thierry: Dat halen we niet.
Martha: Thier, dat halen we. We moeten als we langs Bunde komen gewoon al naar het balkon lopen. Dat halen we precies.
Thierry: Het wat?
Martha: De bus.
Thierry: Nee, het balkon?
Martha: Zo heet dat.

Thierry: Dit ook. Allemaal weiland vroeger.
Martha: Doe je je jas vast aan?
(…)
Martha: Thier, doe je je jas vast aan?
Thierry: We zijn er nog lang niet.
Martha: We moeten zometeen al bij de deur staan.
Thierry: We zijn er nog niet, hoor.

Thierry pakt een pakje shag uit zijn broekzak en draait een sjekkie.

Martha: Dat wordt snel roken dan, Thier.
Thierry: Dat haal ik wel.
Martha: Doe je je jas vast aan? We moeten naar het balkon lopen.
Thierry: Wat?
Martha: Het balkon. Doe je jas aan.

Thierry stopt de sigaret achter zijn oor, zet zijn blikje op het tafeltje en doet zijn jas aan. Ze staan op. Thierry pakt het blikje en ze lopen het gangpad in.

Martha: Ik ga bij je weg.
Thierry: Dat doe ik buiten wel. Er zit nog een beetje in.

No comments yet

Geef een reactie

