Skip to content

Kutgitaar #2: Dennis Gaens

februari 16, 2012

DE INDUSTRIËLE REVOLUTIE
Dan word ik wakker en weet zeker: hij zit ergens
in een trein die met een rotvaart de rails achter zich laat.
En ook al bid ik niet meer, op zulke momenten prevel ik
een wens.

Dat ik in de ochtend erop niets in de krant mag vinden.

Dan wil ik affiches aan lantaarnpalen hangen met zijn foto en de tekst:

Heeft u deze jongen gezien? Zijn naam wordt ongebruikelijk gespeld.
Hij heeft een glimlach die je als een god doet voelen en een boze blik die een
gat in de grond kan graven. Hij rookt shag, inhaleert door zijn tanden.

Op andere nachten word ik gewoon wakker.

No comments yet

Geef een reactie

